Pravidla
Před hrou
Do hry se mohou hlásit týmy o min. 2 a max. 5 členech ve věku 10–100 let, k tomu případně mladší nebo starší v jakémkoli množství. Alespoň 1 člen týmu musí být starší 18 let.
Doporučujeme nicméně sestavit větší stádo, než dvou či tříčlenné. Víc lam víc vyluští.
Pro účast ve hře je třeba zaplatit registrační poplatek ve výši 555 Kč za celý tým, a to nejpozději do neděle 14. září 23:59. Po přihlášení tým obdrží instrukce k platbě.
Odhlásit se tým může kdykoli. Při zrušení účasti později než 14. září 23:59 si nicméně vyhrazujeme právo poplatek využít na proplacení nákladů spojených s přípravou hry.
Podrobné pokyny včas rozešleme přihlášeným týmům e-mailem.
Během hry
Průchod hrou
Šifrovačka začne v sobotu 20. září v 9 hodin.
Hra obsahuje 12 šifer, jejichž výsledkem je poloha dalšího stanoviště, pokud není určeno jinak. Třinácté stanoviště je cíl. Sousedící stanoviště jsou od sebe vzdálená max. 2 km vzdušnou čarou a všechna leží na území města Brna. Celkem trasa měří cca 13 km.
Používání MHD je povoleno , asi vám však v přesunech nepomůže. Jinak se můžete pohybovat pouze po vlastních nohou (ne na kole či koloběžce; kočárky a invalidní vozíky jsou samozřejmě v pořádku). Lze mít zapnuté GPS pro zjištění vaší polohy.
Googlit můžete bez omezení, resp. až do limitu vašich dat. Smíte používat ChatGPT či LLaMA, ale stále doufáme, že za vás šifry nevyřeší; občas vám i mohou tvrdit něco nepravdivého.
Na startu dostanete několik bonusových šifer, za jejichž vyluštění můžete po uplynutí stanovené doby od příchodu na stanoviště získat nápovědu pro hlavní šifru. Po uplynutí dalšího času je možné požádat o úplné řešení šifry za podmínky správného splnění zadaného úkolu.
Pár bonusových šifer bude speciálních. Mohou být použity pro zisk nápovědy pouze v případě, že je vyluští nováčci, pro které jsou letošní Lamolamy maximálně 2. šifrovačkou, a děti do 12 let (včetně).
Doporučené vybavení
- šifrovací pomůcky v mini verzi od Chlýftýmu, šifrovací pravítko a kalendář svátků od týmu NaPALM, šifrovací pomůcky Absolutno (pro Android)
- mobilní telefon s aplikací mapy.com a staženou aktuální verzí mapy Jihomoravského kraje, sluchátka, powerbanka, appka pro čtení QR kódů
- tužka, propiska, pastelky, zvýrazňovače, papír, podložky na psaní, nůžky, pravítko, izolepa, fólie na psaní a do deště
- jídlo a pití, dobroty pro snadnější překonání záseků, kelímky či hrníčky na nápoje v cíli
- stoličky či karimatky na sezení
- teplé oblečení, dobré boty, reflexní prvky, deštníky nebo pláštěnky, čelovky
Je nezbytné mít v týmu alespoň jeden přístroj s přístupem na internet.
Jednání týmu
Pořadatelé neodpovídají za bezpečnost týmu během hry ani za jakékoli přestupky způsobené účastníky. Za nezletilé odpovídá zletilý člen týmu. Vyžadujeme od účastníků slušné chování, ohleduplnost vůči okolí a dodržování veškerých aktuálně platných předpisů a zákonů.
Dále očekáváme férové jednání. Není povoleno sledovat jiné týmy, odposlouchávat nebo opisovat jejich řešení šifer, hledat další stanoviště odhadem a jinak nečestně si dopomáhat k rychlejšímu postupu hrou.
Závěr hry
Hra skončí ve 21 hodin.
Tým šifrovačku úspěšně projde, pokud alespoň dva jeho členové dorazí do cíle. Jinak hra pro tým skončí vypršením časového limitu, případně pokud se vzdá již předtím.
V každém případě se na vás budeme těšit v cíli, jehož polohu všem dáme po skončení vědět v online herním systému. V cíli proběhne vyhlášení výsledků a předání cen, dozvíte se řešení šifer, můžete nám sdělit své zážitky a zpětnou vazbu a popovídat si mezi sebou navzájem. Bude pro vás připraveno drobné občerstvení a dá-li počasí, pak i oheň.
Stanovení výsledného pořadí
Čím dále a rychleji tým dojde, tím lépe se umístí. Pořadí tedy určí tyto faktory, seřazené dle priority:
1. Čas příchodu do cíle
2. Případně nejvyšší dosažená šifra
3. Čas příchodu na tuto nejvzdálenější šifru
Počty využitých nápověd a přeskočených šifer nehrají roli.
Po hře
Na webu zveřejníme výsledky, šifry a jejich řešení, příběh, fotky. Také budeme zvědaví na vaši zpětnou vazbu.
